És un nen que cursa P-5 en una escola d'un poble proper a Reus i la mestra demana als pares que assiteixin a un centre per poder-lo ajudar en els seus aprenentatges. Els pares hi assiteixen, però no els preocupa res del seu fill, és a dir que no en són massa conscients i no veuen que el seu fill mostri dificultats; però el cert és que hi assisteix i algun problema d'aprenentatge es comença a entreveure...
També he pogut tenir en les meves mans el document que han deixat en el centre des del CDIAP del Baix Camp on exposa informació sobre:
_ adaptació: no li ha costat massa adaptar-se. Es mostra content i actiu.
_àrea corporal-motriu: mostra una inquietud execessiva. La coordinació general és immadura, la seva psicomotricitat fina mostra dificultats. La mida dels seus dibuixos és petita.
_àrea cognitiva: mostra dificultats de concentració i atenció; mostra més capacitat per les activitats mecàniques que les de raonament.
_àrea comucativa i de llenguatge: la seva comprensió i expressió no és al nivell adequat que li correspon per l'edat. Li costa construir frases amb elements d'unió, articles i preposicions, acabar de construir frases. El seu lèxic cal enriquir-lo. Li manca qualitat de discurs.
_àrea socio-afectiva:és un nen alegre i obert. Mostra dificultats per regular les seves emocions, sobretot en presència de la mare que l'ha de parar i contenir: Tendeix a ser dominat i insistent
_recomanacions: cal que continuï rebent suport per ajudar-lo en el seu desenvolupament global, sobretot en l'àrea del llenguatge, en l'àrea cognitiva i de raonament que afecta en l'adquisició dels aprenentatges.
Com que l'AM assisteix a les sessions de psicomotricitat amb la LL, també en faig la lectura de la seva anamnesi:
Seguidament la meva tasca va ser buscar la informació del que s'havia fet fins el moment amb l'AM. (explicada en una altra entrada: sessions amb l'AM).
 
La informació aportada en el blog és molt clara, ben estructurada i complerta. Transmet la intensitat i la il·lusió que li estàs dedicant al seguiment de les pràctiques. La bibliografia és molt adient i els enllaços adequats al tema de treball. No he pogut accedir però a la "Tesis sobre consciència fonològica". Si pots ho revises i en cas de què no pugui accedir potser pots aportar molt breument en quins aspectes t'ha ajudat a desenvolupar el pràcticum.
ResponEliminaM.Àngels Megías
L'autor ha eliminat aquest comentari.
EliminaHola,
Eliminahe esborrat el missatge anterior perquè hi havia errades ortogràfiques i no m'agrada.
Et deia, M.Àngels que moltíssimes gràcies per les paraules que m'escrius, m'encoratgen a seguir en la mateixa línia i us puc dir que m'ho estic passant molt bé fent les pràctiques i espero aprendre'n molt.
Referent a l'enllaç que no podies obrir ja està solucionat, hi havia una petita errada.
Gràcies per tot i seguim en contacte.
Una abraçada ben forta.
Susanna