Curiositats


1.-Una vegada parlant amb una optometrista em va comentar que els nens no haurien d'agafar el llapis fins als 6 anys!! agafar-lo amb la finalitat d'escriure en una fitxa. Aquestes paraules se'm van quedar gravades i ... em sembla que té molta raó. 

El que moltes vegades passa a educació infantil que ens obsessionen per llegir i escriure i això fa que es perdi, potser, tot el treball de psicomotricitat gruixuda, d'estripar, esquinçar, doblegar, manipular, dibuixar en  grans papers, fer un bon treball corporal, etc.... Penso que un nen que tingui un gran domini del seu cos l'ajudarà a poder agafar bé el llapis quan tingui 6 anys i no cal forçar-lo a fer-ho abans, tenint el perill de que no tingui fases anteriors ben adquirides: destresa manual, dels dits, del canell, del braç...

Una mica complicat, oi.. Què en penseu?

Aquests són els passos per saber si agafa bé el llapis:

    


Mireu aquesta adreça!, és interessant:
http://www.admiravision.es/ca/articulos/divulgacion/articulo/higiene-visual-escolar-1



2.- En el centre hi ha un professional que és grafòleg i de tant en tant xerrem i em dóna moltes pistes sobre l'escriptura, una de les que ara mateix recordo és que quan un nen escriu els nombres començant per baix, com pot ser fent l'1, el 7, el 9 pots arribar a pensar que hi ha algun tipus de problemes a casa seva.

És curiós, oi??
Més endavant us n'aniré explicant d'altres...és que em semblem molt interessants aquests descobriments!!

3.- He sabut que quan els nens assiteixen al centre i es passen l'estona donant patadetes per sota la taula, és a dir, movent els peus constantment és que encara no estan del tota adaptats, estan nerviosos, inquiets, els manca seguretat . Una vegada les cames ja paren de moure's aquests nens ja es troben més ubicats, més tranquils.
Algú de vosaltres ho pot comprovar en el seu centre, o bé a la classe?
Seguim en contacte!!


4.- Parlant una mica més de les grafies...he sabut que els nens/es que escriuen amb grafies molt puntiagudes, és a dir, amb puntes i les lletres allargades amunt i avall es pot dir que estem tractant amb nens agressius o bé per algun motiu s'estan comportant agressivament i caldria fer un treball per a poder tranquil·litzar al nen.


5.- Llegint articles i documents he trobat informació sobre la lateralitat i els aprenentatges i he trobat aquestes ratlles:



  • la majoria de nens amb lateralitat homogènia tenen un aprenentatge positiu i la majoria de nens amb lateralitat no homogènia el tenen negatiu.
  • els nens que tenen valoracions altes en els aprenentatges són nens que tenen la lateralitat homogènia dretana, éssent les valoracions més baixes en els nens amb lateralitat esquerrana.
  • els nens que tenen un creuament podal (mateixa lateralitat ull-mà i diferent peu) són els nens que tenen més dificultats en l'escriptura i en la comprensió lectora i són els que fan més inversions de lletres.
  • els nens que tenen un creuament de mà són els que tenen més dificultats en el raonament matemàtic.
  • els nens que no discriminen entre la dreta i l'esquerra i tenen menor orientació espacial tenen més dificultats en els aprenentatges que els altres.



6.- En Diego m'ha donat un full que he trobat interessant passar-vos-el, però a l'escanejar-lo veig que no queda del tot correcte i es perd la lectura de l'escrit, així, doncs que em disposo a escriure'l i enganxar el full escanejar per a què us en pugueu fer una idea amb els dibuixos, si els veieu!!


ABANS DE COMENÇAR A ESCRIURE CAL TENIR EN COMPTE ELS SEGÜENTS ASPECTES:
  • no posis es peus a la cadira
  • la cadira s'ha de repenjar amb quatre potes
  • no seguis lluny de la taula
  • ara està bé! Cadira a prop de la taula, peus a terra i esquena recta.
  • el quadern ha d'estar alineat amb la taula o lleugerament inclinat.
  • el llapis ha de tenir una bona punta.
  • Agafa el llapis amb els dits índex i polze com veus al dibuix.
  • Les mans i al goma han d'estar ben netes, si no, embrutaràs el paper.
  • Llum! Sempre has d'escriure amb força llum. La millor llum és la del sol. Si ets dretà, al llum t'ha d'arribar per l'esquerra. Si ets esquerrà, la llum t'ha d'arribar per la dreta.
  • Procura no aixecar el llapis fins que acabis d'escriure la paraula. Els punts de ls "i" i el pal de la "t" i els accents gràfics fes-los al final de la paraula.