Fases i canvis realitzats


Us presento les fases que em proposo, en un inici, a realitzar durant el semestre per tal de poder portar a terme el meu pràcticumII en un centre privat de reeducació psicopadagògica.


Una vegada avaluada la PAC 1 per part de la tutora, M.Àngels; m'ha fet veure que hi ha algunes errades. Em proposo a fer els canvis pertinents; així doncs, marcaré en vermell el que s'hauria de suprimir i escric en cursiva el que penso que estaria correcte. Els canvis els trobem en l                                        les  Fases 2, 3 i 4. 

FASE 1 :        Disseny del projecte i coneixença del gabinet.
                              DATA: març                                              HORES:  10
Objectius:
Ø      Conèixer el director del centre, el tutor extern.
Ø      Definir els objectius,  treball, horari i alumnes a realitzar en les meves pràctiques.
Ø      Conèixer el centre, la seva metodologia i els seus professionals.
Ø      Fer les pràctiques amb una actitud oberta i sense perjudicis.

Destinataris/àries: Tutor extern i altres professionals del centre i alumna en pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.                  Entrevista amb el tutor extern per contrastar el preprojecte amb la       demanda real i col·laboració en la realització del preprojecte.
2.                  Definició compartida de l’àmbit en el qual s’intervindrà i dels objectius que es volen aconseguir.
3.                  Disseny i temporització del projecte.
4.                  Observar diferents sessions amb tots els professionals del centre.
5.-        Recerca documental i bibliogràfica.


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.        Entrevista amb el tutor extern.
2.        Elaboració d’un disseny de treball.
3.        Assistir a les sessions dels altres professionals que treballen en el centre. 
4.     Recollida d’informació del funcionament, documentació específica del centre, recerca bibliogràfica.
5.        Diàleg amb els professionals. 

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.                  Reunió amb el tutor extern.
2.                  Recopilació d’informació, bibliografia i documentació interessant per al meu pràcticum.
3.                  Elaboració del esquema del pla de treball.
4.                  Tenir il·lusió per començar les pràctiques i mostrar interès tant pels professionals com per mi.

FASE 2 :              Seguiment, observació  i intervenció amb els alumnes, familiars i mestres junt amb els psicopedagogs i psicomotricista.
               DATA:    març, abril, maig                                 HORES: 50
Objectius:
Ø      Conèixer i saber què s’ha fet fins ara amb els alumnes amb qui he de treballar.
Ø      Observar i intervenir en les sessions que assisteixen els alumnes en el centre.
Ø      Conèixer la dinàmica de relació que mantenen els professionals del centre amb els familiars (diàleg, entrevistes, reunions...)
Ø      Saber quina relació mantenen l’escola i el centre i quines pautes d’intervenció utilitzen.
Ø      Observar la relació que manté la psicomotricitat amb els aprenentatges escolars.
Destinataris:  tutors externs, alumnes, tutors dels alumnes, EAP, mestra de NEE, familiars i alumna en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Llegir i treure informació de l’anamnesi dels alumnes.
  2. Revisar la documentació que es té de cada alumne i veure què s’ha fet fins ara amb l’alumne que treballo, a més de les explicacions que em donen els professionals del centre.
  3. Assistir a les sessions en l’horari establert.
  4. Fer intervencions amb els alumnes (en les sessions de psicomotricitat, passar proves diagnòstiques, ajudar al tutor extern quan ho necessiti).
  5. Observar i saber com fan el traspàs d’informació a les famílies (dia a dia, entrevistes, reunions).
  6. Veure, observar i saber com es mantenen les relacions escola-centre privat, saber amb qui es reuneixen i quines pautes de treball utilitzen, com es fa el traspàs d’informació.
  7. Observar, esbrinar com la sessió de psicomotricitat ajuda a l’alumne.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Revisar l’ anamnesi dels alumnes i extreure’n la informació necessària.  L'anamnesi i escriure la informació més rellevant.
  2. Fulls de registres de les sessions anteriors i diàleg amb els professionals.
  3. Observació directa i intervenir en les sessions dels alumnes amb els professionals. Recopilació escrita de les observacions fetes.
  4. Observar, aprendre i passar proves diagnòstiques. Les proves diagnòstiques 
  5. Reunions amb els professionals, les famílies i tutors, EAP, i altres.
  6. Diari de pràctiques.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Compliment dels objectius.
  2. Diàleg amb els professionals del centre.
  3. Proves diagnòstiques.
  4. Diari de pràctiques.
  5. Recopilació de la informació obtinguda en les entrevistes, les sessions.
  6. Reflexions de les observacions, de les entrevistes.

FASE 3 :           Elaborar un document amb les conclusions que he tret sobre la relació que pot mantenir la pràctica psicomotriu amb els aprenentatges escolars.
                   DATA: maig, juny  (no)                                                    HORES: 15(més!!)         
Objectius:
Ø      Saber quina relació manté la pràctica psicomotriu amb les aprenentatges escolars.
Ø  Treure conclusions de la relació mantinguda entre piscomotricitat-aprenentatges escolars.
Ø      Elaborar un document amb les conclusions obtingudes.
Destinataris: professionals del centre, els alumnes i l’alumna en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Recerca de fonts bibliogràfiques, documentals i recursos web.
  2. Observar com canvien els alumnes des d’un inici al final de les pràctiques. Assistir a les sessions amb continuïtat per poder veure el canvi que efectuen els alumnes.
  3. Esbrinar perquè fan els alumnes canvi i en què els ajuda la psicomotricitat.
  4. Recopilació d’ informació necessària per elaborar el document.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Anàlisi l de les fonts bibliogràfiques, documentals i recursos web.
  2. Observació a les sessions.
  3. Diàleg, reflexions  amb els professionals.
  4. Diari de pràctiques
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Compliment dels objectius.
  2.  Diari de pràctiques.
  3. Registre de les observacions i les relacions que poden mantenir la pràctica psicomotriu amb els aprenentatges escolars.

FASE 4 :           Donar a conèixer el document elaborat a les mestres d’educació infantil (les tutores dels alumnes o bé les meves companyes) junt amb la coordinadora d'educació infantil i primària


AVALUACIÓ: Presentar el document elaborat a les mestres d'educació infantil per  a poder aconseguir una millora en la pràctica psicomotriu.

                 DATA: juny (no)= maig                                                                               HORES: 5
Objectius:

Ø      Reunir  les mestres d’educació infantil la coordinadora d'educació infantil i primària i una mestra de cada nivell d'infantil (P-3, P-4 i P-5 i 1r) i donar a conèixer el document.
Ø      Treure propostes de millora en la seva tasca educativa de cara al proper curs
Destinataris: mestres d’educació infantil, una de cada nivell, coordinadora, alumna en pràctiques.


ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.- Fer una reunió amb les mestres d’educació infantil, una de cada nivell (P-3, P-4,  P-5 i 1r), la mestra de psicomotricitat i la coordinadora d'educació infantil i primària i exposar el document.
2.- Establir  diàleg.
3.- Cercar propostes de millora i recollir-les.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
      1.- Document de treball.
      2.- Recopilació de propostes.
      3.- Memòria final de pràctiques.     
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.- Compliment dels objectius.
2.- Satisfacció per part de tots els components.
3.- Memòria final de pràctiques.