Us presento les fases que em proposo, en un inici, a realitzar durant el semestre per tal de poder portar a terme el meu pràcticumII en un centre privat de reeducació psicopadagògica.
Una vegada avaluada la PAC 1 per part de la tutora, M.Àngels; m'ha fet veure que hi ha algunes errades. Em proposo a fer els canvis pertinents; així doncs, marcaré en vermell el que s'hauria de suprimir i escric en cursiva el que penso que estaria correcte. Els canvis els trobem en l les Fases 2, 3 i 4.
FASE 1 : Disseny del projecte i coneixença del gabinet.
DATA: març HORES: 10
|
Objectius:
Ø Conèixer el director del centre, el tutor extern.
Ø Definir els objectius, treball, horari i alumnes a realitzar en les meves pràctiques.
Ø Conèixer el centre, la seva metodologia i els seus professionals.
Ø Fer les pràctiques amb una actitud oberta i sense perjudicis.
Destinataris/àries: Tutor extern i altres professionals del centre i alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Entrevista amb el tutor extern per contrastar el preprojecte amb la demanda real i col·laboració en la realització del preprojecte.
2. Definició compartida de l’àmbit en el qual s’intervindrà i dels objectius que es volen aconseguir.
3. Disseny i temporització del projecte.
4. Observar diferents sessions amb tots els professionals del centre.
5.- Recerca documental i bibliogràfica.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Entrevista amb el tutor extern.
2. Elaboració d’un disseny de treball.
3. Assistir a les sessions dels altres professionals que treballen en el centre.
4. Recollida d’informació del funcionament, documentació específica del centre, recerca bibliogràfica.
5. Diàleg amb els professionals.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Reunió amb el tutor extern.
2. Recopilació d’informació, bibliografia i documentació interessant per al meu pràcticum.
3. Elaboració del esquema del pla de treball.
4. Tenir il·lusió per començar les pràctiques i mostrar interès tant pels professionals com per mi.
|
FASE 2 : Seguiment, observació i intervenció amb els alumnes, familiars i mestres junt amb els psicopedagogs i psicomotricista.
DATA: març, abril, maig HORES: 50
|
Objectius:
Ø Conèixer i saber què s’ha fet fins ara amb els alumnes amb qui he de treballar.
Ø Observar i intervenir en les sessions que assisteixen els alumnes en el centre.
Ø Conèixer la dinàmica de relació que mantenen els professionals del centre amb els familiars (diàleg, entrevistes, reunions...)
Ø Saber quina relació mantenen l’escola i el centre i quines pautes d’intervenció utilitzen.
Ø Observar la relació que manté la psicomotricitat amb els aprenentatges escolars.
Destinataris: tutors externs, alumnes, tutors dels alumnes, EAP, mestra de NEE, familiars i alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 3 : Elaborar un document amb les conclusions que he tret sobre la relació que pot mantenir la pràctica psicomotriu amb els aprenentatges escolars.
DATA: maig, juny (no) HORES: 15(més!!)
|
Objectius:
Ø Saber quina relació manté la pràctica psicomotriu amb les aprenentatges escolars.
Ø Treure conclusions de la relació mantinguda entre piscomotricitat-aprenentatges escolars.
Ø Elaborar un document amb les conclusions obtingudes.
Destinataris: professionals del centre, els alumnes i l’alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 4 : Donar a conèixer el document elaborat a les mestres d’educació infantil (les tutores dels alumnes o bé les meves companyes) junt amb la coordinadora d'educació infantil i primària
AVALUACIÓ: Presentar el document elaborat a les mestres d'educació infantil per a poder aconseguir una millora en la pràctica psicomotriu.
DATA: juny (no)= maig HORES: 5
|
Objectius:
Ø Reunir les mestres d’educació infantil la coordinadora d'educació infantil i primària i una mestra de cada nivell d'infantil (P-3, P-4 i P-5 i 1r) i donar a conèixer el document.
Ø Treure propostes de millora en la seva tasca educativa de cara al proper curs
Destinataris: mestres d’educació infantil, una de cada nivell, coordinadora, alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.- Fer una reunió amb les mestres d’educació infantil, una de cada nivell (P-3, P-4, P-5 i 1r), la mestra de psicomotricitat i la coordinadora d'educació infantil i primària i exposar el document.
2.- Establir diàleg.
3.- Cercar propostes de millora i recollir-les.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.- Document de treball.
2.- Recopilació de propostes.
3.- Memòria final de pràctiques.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.- Compliment dels objectius.
2.- Satisfacció per part de tots els components.
3.- Memòria final de pràctiques.
|