Professionals del centre

1a, 2a i 3a SETMANA.

Mentre he anat començant les meves pràctiques he anat assistint a diferents sessions dels professionals del centre que treballen en el centre Diego Mercado. Explicaré una mica la meva experiència amb ells.


EN DIEGO.
En Diego és el director del centre, el meu tutor extern  és pedagog, logopeda, psicomotricista i té un màster en teràpia sistèmica i és neuropsicòleg.
Les sessions que assisteixo amb ell són les que en faré les meves pràctiques i per tant aniré explicant-les en el dia a dia; però també he pogut fer un petit seguiment d’un treball familiar.

Aquest ha estat assistir a la primera entrevista que ha tingut amb una família la qual hi assistia per demanar ajuda a què la relació familiar es vegi millorada, ja que els seus fills es mostren gelosos, a vegades els fills volen sortir-se’n amb la seva i tot ho veuen com a injust, la filla mostra enrabiades, quan ja no tocaria per l’edat (10 anys).
He pogut observar les preguntes que els ha fet, quines a cada membre de la família, com les ha enregistrat en format paper, com en fa el genograma i què es decideix fer amb aquests nens. Es pacta amb els pares que es veu que la nena fa masses activitats extraescolars i es dóna l’opció a treure’n alguna i assistir a unes sessions de psicomotricitat on hi anirà cada vegada un germà i després es passarà a fer algunes sessions amb els dos germans junts i en altres amb el pare o amb la mare o els quatre junts. Es tracta d’un cas que s’inicia tot just arribar jo al centre i podré anar preguntant com evoluciona, ja que el Diego és obert al diàleg i a les explicacions que em facin falta. 
En aquest cas puc veure l'evolució del funcionament de la teoria sistèmica. Espero poder seguir explicant alguna cosa del cas.


Senzillament li vull donar les GRÀCIES per la dedicació que em posa en aquestes pràctiques i tot el que m'ensenya!!


JOAN CARLES.
En Joan Carles és psicopedagog i mestre.
El seu treball es basat amb nens d’educació infantil i primària. Els casos amb qui interactua són nens amb problemàtiques diferents: manca d’atenció, TDHA, nens que els costa seguir el ritme de treball a l’escola, mostren un retard en la lectoescriptura.
En les sessions que he fet amb ell he pogut observar el seguiment que en fa en la sessió, solen estar molt pautades i les enregistra en un format paper que utilitzen tots els professionals del centre:
1.- conversa de com està l'alumne, com ha anat la setmana, si té alguna cosa per explicar-li, alguna pregunta concreta que pot arribar a interessar-li, etc...
2.-He pogut veure com ha passat una prova diagnòstica: "Reversal".
3.-Fa un treball de lectura.
4.-Operacions matemàtiques.
5-Fer un joc: trencaclosques, construccions, mèmoris.



En la sessió que he observat puc dir que té un tracte molt natural i agradable amb els nens, és encantador, sap què pot demanar a cadascú i com ho ha de fer, té molta mà dreta.
Dir que cada activitat que ha fet m’explica perquè la fa i què hi observa en cada cas.



LA JANA.
La Jana és psicomotricista i logopeda.
En les sessions que he assistit han estat de psicomotricitat. He pogut copsar com desenvolupa una sessió des del seu inici amb el recordatori de les normes, per passar a fer exercicis dirigits amb pilotes, cercles; i seguidament fa un treball amb material i on els alumnes adquireixen un rol amb converses, gestos, etc... i finalment abans de fer-ne una representació del que han estat fent en la sessió els fa una estona de relaxació.

M’ha agradat molt els ànims que sempre els dóna als alumnes, és postiva en tot moment. Connecta de seguida amb els alumnes. 

Em manca assistir a una sessió de logopèdia.



EN GERARD.
En Gerard és psicòleg i logopeda.
Treballa amb edats ben diferents, des de nens de 2 anys fins a adolescents de 4t d’ESO.
La sessió a la que he assitit ha estat amb dos nens de 1r d’ESO els quals presenten un retard mental lleu i els fa sessions d’orientació.
En la sessió que hi he assistit ha aprofitat la meva presència per parlar del tema de les senyores, ja que sempre es troben ells sols i així li ha anat bé; han estat dialogant sobre els esteriotips dels homes i les dones; què els agrada a les dones, que és el que no cal dir-lis perquè es poden sentir malament; en canvi als homes hi ah coses que no els fa res (edat, constitució, etc...). Els dos alumnes han anat participant en la conversa.
També hem treballat el tema de les mentides, ja que un d’ells en diu forces i ja va éssent hora que sàpiga que li pot fer més mal que bé.
Un altre tema ha estat l’encoratjament que els ha donat en els aprenentatges escolars i els motiva a què en el tercer trimestre les notes millorin ja que ells poden fer-ho.
Han estat una estona els dos alumnes xerrant sobre els seus interessos, els jocs de l’ordinador i finalment hem acabat la sessió fent un joc de cartes (el mentider) on han hagut de seguir unes normes.
M’ha agradat molt el tracte que els ha donat i la paciència que mostra davant del seu treball.
M’han quedat ganes d’anar-hi una altra vegada, però aquesta amb nens d’edats més inferiors. En Gerard m’ha deixat la porta oberta per a l’ocasió en què jo hi vulgui tornar!
He tingut l'oportunitat de tornar a repetir amb un cas d'una nena que és dislèxica. Molt bé, Gerard i gràcies!





EN TONI.
Ell és psicopedagog i mestre d'educació especial i tracta temes ben diversos: autisme, TDHA, retards mentals.
He de dir que em va agradar molt la sessió que vaig estar amb ell i repetiré!
És encantador, es molt comunicatiu i se'l veu preocupat per la tasca que fa. L'he observat com un professional que connecta amb els alumnes, de fet, amb el nen que vaig estar ja hi porta 3 anys!!
El treball que vam estar fent va ser en un inici una conversa explicant les colònies i va treure-li el que havia passat amb uns companys i el perquè ho havia fet, em va agradar molt com li anava treient el que li interessava, a més en Toni havia contactat amb la tutora del J i en tenia informació, per tant podia anar encaminat la conversa cap a on ell volia!! Molt bé!! 
Després vam passar a fer un treball amb l'ordinador on el nen havia de descobrir paraules, llegir, explicar que havia llegit, tota aquesta tasca li suposava molta dificultat i amb l'ordinador se'l veia més motivat!!
Vam estar utilitzant la pàgina web: http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/
Finalment quan va arribar la mare van establir un diàleg i van comentar com havien anat les colònies i la sessió, a més li va dir que el fet d'estar jo en ella també li havia anat bé per poder veure com actuava en J.
La dinàmica que va portar en la sessió la vaig trobar molt adequada.
Gràcies, Toni!!