dilluns, 26 de març del 2012

Fase 1.- Disseny del projecte i coneixença del gabinet.

FASE1


Els objectius de la fase 1 són:

1.-  Conèixer el director del centre, el tutor extern.
2.- Definir els objectius,  treball, horari i alumnes a realitzar en les meves pràctiques.
3.- Conèixer el centre, la seva metodologia i els seus professionals.
4.- Fer les pràctiques amb una actitud oberta i sense perjudicis.


PRIMERS DIES

Els primers dies i les primeres xerrades han estat amb el director del centre, en Diego. 
La rebuda ha estat molt acollidora,  de diàleg i d'oferiment de forces hores "de manera altruïsta" per poder exposar els meus neguits, necessitats, les il·lusions posades en el projecte, etc... de seguida s'ha ofert a poder dur a terme les pràctiques en el seu Gabinet, sempre comptant amb els altres professionals que treballen amb ell, en Gerard, la Jana, en Joan Carles i en Toni.

Entre els dos hem anat lligat  la idea que jo portava amb el que ell em podia oferir, depenent dels alumnes que actualment assisteixen en el centre.

Primerament vàrem decidir l'edat dels nois amb els que m'agradaria treballar: nens més aviat petits, des d' Educació Infantil a Cicle Inicial, després la temàtica que a mi m'interessava eren les dificultats d'aprenentatge que mostren els alumnes i més concretament aquestes lligades a la lectoescriptura, l'aprenentatge lector,  i poder saber com s'ho fan per solucionar-les des del gabinet privat.
Parlant i parlant també vaig anomenar que la psicomotricitat sempre m'ha atret i entre els dos vàrem decidir que les pràctiques II  podien anar enfocades a saber com la psicomotricitat pot ajudar a l'aprenentatge escolar

Una vegada hem tingut clar el títol del pràcticum II hem cercat alumnes els alumnes a qui podia fer-los el seguiment. Es tracta d'alumnes que assisteixen a sessions de reeducació psicopedagògica i a sessions de reeducació psicomotriu.
Hem decidit que aquesta primers dies aniré passant per diferents sessions amb els alumnes escollits i al final em quedaré amb dos d'ells. D'aquesta manera he iniciat les meves pràctiques i el primer contacte amb el Centre privat de reeducació escolar.


DESPRÉS DE TENIR CLAR EL PROJECTE... ELS SUBJECTES

Una vegada he sabut amb qui podia treballar he estat anant al centre en horaris diferents per acabar d'escollir els dos alumnes amb qui treballaré. Els alumnes escollits han estat la CF i en l'ÀM. Aquests dos fan la sessió de psicomotricitat per separat, però la seva la fan amb un altre company per poder fer un treball conjunt, de parella. Els dos acompanyants són la M. i la L.

Vaig estar veient uns altres alumnes, en GL i en RS, però vaig veure que ja estaven en una etapa avançada del seu pas pel centre i l'aprenentatge de la lectoescriptura ja el tenien més o menys superat; llavors vàrem decidir que aquests amb aquests dos alumnes potser ja s'havien fet el passos els quals m'interessava poder copsar. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada