dissabte, 19 de maig del 2012

Camí de la fase 4

Donant per acabada la fase 3 inicio la fase 4 amb els següents objectius, tot havent fent un canvi en la PAC1:


Anoto els canvis en vermell i queda substituït el text pel posat en cursiva en negreta


FASE 4 :           
Donar a conèixer el document elaborat a les mestres d’educació infantil (les tutores dels alumnes o bé les meves companyes) junt amb la coordinadora d'educació infantil i primària.
AVALUACIÓ: Presentar el document elaborat a les mestres d'educació infantil  i 1r per  a poder aconseguir una millora en la pràctica psicomotriu.

        DATA: juny (no)= maig                                                                               HORES: 5
Objectius:
Ø      Reunir  les mestres d’educació infantil la coordinadora d'educació infantil i primària, una mestra de cada nivell d'infantil (P-3, P-4 i P-5) i donar a conèixer el document.
Ø      Treure propostes de millora en la seva tasca educativa de cara al proper curs
Destinataris: mestres d’educació infantil, una de cada nivell, coordinadora, alumna en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.- Fer una reunió amb les mestres d’educació infantil, una de cada nivell (P-3, P-4,  P-5 i 1r), la mestra de psicomotricitat i la coordinadora d'educació infantil i primària i exposar el document.
2.- Establir  diàleg.
3.- Cercar propostes de millora i recollir-les.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
      1.- Document de treball.
      2.- Recopilació de propostes.
      3.- Memòria final de pràctiques.     
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.- Compliment dels objectius.
2.- Satisfacció per part de tots els components.
3.- Memòria final de pràctiques.




De moment hem quedat dimecres dia 23 a la 1 del migdia per fer la reunió. Ja els he passat a totes les implicades el document per a què en facin una lectura prèvia i així agilitzem el temps. 


La idea és treure les idees principals del document, veure la importància de la psicomotricitat i fer canvis en aquesta àrea de cada al proper any.



Aviat en sabrem les conclusions de la reunió!! la veritat és que la coordinadora ha rebut el document amb molt d'interès i la psicomotricista està entusiasmada que tingui algú amb qui compartir les idees!! Això pinta molt bé!


CONCLUSIONS:



Dir-vos que ha estat una reunió molt profitosa, hem anat per feina. 


Pensant que la coordinadora l’any vinent segueix exercint el seu càrrec i la psicomotricista compta amb el màster de psicomotricitat veiem en un principi que són punts a favor. 
Les mestres estan més o menys d’acord, s’ho creuen d’aquella manera, unes més que d’altres, veuen que el document ho explicita, però algunes són més de llapis i paper i a escriure i llegir, potser sense uns previs adquirits!!!

Hem estat debatent una estona sobre el tema i hem arribat a unes conclusions fenomenals!!

La proposta que hem fet:

PER AL PROFESSORAT:
Ø      fer formació
Ø      passar-los documentació: bibliografia, webgrafia, vídeos
Ø      passar un dossier amb activitats grupals, desenvolupament de la sessió, materials, activitats...
Ø      buscar contes per estimular la motricitat

PER ALS ALUMNES:
Ø      passar proves específiques per a inici de P-5 i de 1r
Ø      fer més hores de psicomotricitat de les que es fan, d’una hora a dues per cada aula d’EI
Ø      treballar una hora setmanal dels reforços que es fan a P-5 i 1r amb pràctica psicomotriu. En aquest punt volem fer una experimentació que l’explicaré més concretament en les memòries 
Ø   acondicionar la sala de psicomotricitat i suposa demanar més material
Ø   adequar el pati de la llar d’infant i EI amb materials que els serveixi per treballar la psicomotricitat (rodes, caixes, capses, cordes penjades, ampolles de plàstic...)

PER ALS PARES:

Ø      fer un taller de pares amb els nens a partir de  P-2 a P-5
Ø      passar-los bibliografia, webgrafia
Ø      passar-los un llistat de materials d’ús comú per a poder utilitzar a casa.


Pinta molt bé, ens hem engrescat totes i ara manca esperar a què es dugui a terme de cara el curs vinent.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada