dimarts, 15 de maig del 2012

Document elaborat evidenciant que la pràctica psicomotriu pot ajudar i ajuda en els aprenentatges escolars

Hola, 

fa dies que estic redactant el document on dono les raons per les quals la pràctica psicomotriu ajuda en els aprenentatges escolars. He pogut copsar-ho personalment, m'he documentat amb la bibliografia exposada i he passat unes horetes redactant el document, que en un principi, havia dit que seria "un petit document" i ara veig que ho hauré de canviar, ja que està quedant força extens...

la propera entrada espero que sigui el document...

2 comentaris:

  1. Hola Susanna, tenc ganes de veure el document resultat de tot el que estàs fent. Vola dir-te que l'apartat de curiositats l'he trobat molt interessant també i que si em permets... deixaré que donin una ullada al teu bloc des del meu centre.
    Quan he llegit la part de la postura corporal de l'alumne a l'aula he pensat que fa molts d'anys que la senten en aquesta cançoneta... i encara s'asseuen malament!.
    Jo treballo a ES= per en el meu centre comencen des de Primària. Aquest curs s'ha introduit la psicomotricitat a primer cicle, ja que la mestra d'educació física ha treballat de ben dur per poder tornar-la a integrar al centre.
    Tothom es ben creu que tan sols s'ha de fer a Infantil però com ben comentes és una eina útil per poder observar als alumnes, extreure'n maneres de com treballa, de com es relaciones, de com és el seu joc ( que en diu molt de les etapes evolutives en que es troben els infants...).
    Ja tindran temps de seure a la cadira... els hi queden molts d'anys d'escriure i de seure en quietud per endavant... Quan veig classes de primer cicle on els alumnes seuen tant de temps, em fa pena. Semblen nens grans ja i s'estan perdent el poder treballar en racons, i com no, en la psicomotricitat.

    Estàs treballant un tema molt interessant i pel que escrius ho estàs ben gaudint. Ànims que ja ens queda poc!

    ResponElimina
  2. Hola Esther,

    la veritat és que m'ho he passat molt bé fent el document, he cercat molta informació i amb el que sé i he pogut observar crec que és de vital importància la psicomotricitat a l'escola!!
    Estic contenta que et pugui servir el meu treball per a la teva escola, em satisfà i me n'alegro.
    També me n'alegro que facin psicomotricitat a 1r, jo moltes vegades penso que l'educació física que sovint es fa a partir de 1r deixa molt que desitjar i potser seria millor fer un seguiment de la psicomotricitat d'educació infantil.
    A més crec que el mestre d'educació física té un paper molt important en l'educació dels nens i em sembla que moltes vegades no ho sap!!
    Seguim en contacte i gràcies...
    Una abraçada molt forta.
    Susanna

    ResponElimina