dilluns, 14 de maig del 2012

Canvis observats en els alumnes

Durant l'estada en el centre de reeducació he anat observant diferents alumnes, però m'he centrat, amb la CF i l'AM. Aquests dos alumnes assisteixen a la sessió de psicomotricitat acompanyats amb una altre nen/a; els quals són la MC i LL. Darrerament  les sessions de psicomotricitat de l'AM han passat a ser individuals i s'hi ha afegit un treball logopèdic.


Puc dir que ja portem quasi tres mesos treballant conjuntament, dic conjuntament perquè en el centre es considera imprescindible el treball en xarxa, tot pensant en la família i l'escola. Durant aquests mesos he pogut observar petits canvis, avenços, millores en els individus.

He de citar alguns canvis que he observat en els dos alumnes, cal dir que la CF ja porta un gran treball previ a la meva entrada en el centre; en canvi, amb l'AM es comencen a veure els canvis i cap on s'ha de caminar. 


Puc dir que la pràctica psicomotriu ha influenciat i ha ajudat a millorar en els alumnes en els següents aspectes:


OBSERVACIONS FETES
ALUMNA CF
ALUMNE AM

1.- personalitat, caràcter, emocions


Ø      més riallera
Ø      més expressiva
Ø      més comunicativa
Ø      més observadora
Ø      més sincera
Ø      menys pors, fòbies, encara que li manca millorar-ho molt
Ø      desbloqueig emocional
Ø      més tranquil·la
Ø      més obedient
Ø      està més atenta
Ø      millora en la relaxació
    millora l'autoestima
    millora en la flexilbilitat
i tonicitat
    millora en el vicle afectiu



Ø      una mica més relaxat
Ø      més segur
Ø      més obert
Ø      més expressiu, encara que li manca fluidesa
Ø      cal seguir fent un treball de maduració
Ø      cal treballar l’atenció i el saber esperar, escoltar el que se li demana.
Ø      millora en la relaxació
     millora en l'acostament a l'adult i al company
   
2.- aprenentatges
Ø      millora en l’equilibri
Ø      millora en l’esquema corporal
Ø      encara s’ha de seguir treballant la dreta-esquerra
Ø      cal un treball del temps (abans-ara-després, avui, demà...)
Ø      seguir fent el treball de posicionament en l’espai
Ø      millora en l’ampliació del vocabulari
Ø      millora en la grafia
Ø      millora en la lectura
Ø avenç considerable en les operacions de la suma i resta
    millora en la resolució de conflictes
Ø      millora lleugera de la parla
Ø      ampliació del vocabulari
Ø      cal seguir treballant el treball del propi cos i el dibuix d’aquest
Ø      seguir treballant la lateralitat
Ø      seguir treballant l’equilibri, la precisió visual
Ø      millora presió del llapis per fer el traç
Ø      avança poc a poc en la lectura

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada