dimecres, 18 d’abril del 2012

Fase 2.- Reunió amb la mestra de l'AM

El tutor del centre de reeducació psicopedagògica ha concertat hora per poder tenir una trobada amb els diferents professionals que  treballen amb l'AM. La data ha estat canviada en diverses ocasions per part de l'escola, al final s'han pogut trobar i ha estat aquesta setmana: el 16/04/2012.

En l'entrevista s'hi han trobat la tutora, la mestra d'educació especial, la Jana (terapeuta psicomotricista del centre) i en Diego (tutor del centre de reeducació).

En la reunió s'ha parlat els diferents temes:
-quines mancances mostra l'AM a nivell escolar.
-quins avenços han vist des del moment en què ha assistit al gabinet.
-com es treball des del centre extern, què s'ha fet fins a a hores d'ara.
-quina evolució han vist des d'un inici.
-acords per part de tots els assistents.

Des de l'escola es diu que és un nen immadur, el més petit de la classe, amb una expressió molt poc fluïda. Mostra mancances en els aprenentatges, li costa seguir el ritme. Per altra banda diuen que la relació amb els companys ha millorat.

Els professionals del centre han descobert que la mare (estrangera) no sap llegir,  mostra molta vergonya per aquest fet,i no ho ha comunicat al gabinet i a més no és capaç de demanar ajuda per saber que diuen algunes informacions escolars (notes penjades a la porta de la classe), la mare no ho sap afrontar bé i en aquest cas no ajuda al nen per a res. El pare es mostra despreocupat per l'educació del seu fill.
L'actitud de la mare, molt nerviosa, neguitosa la transmet al seu fill i quan està amb ella es mostra molt diferent que quan està amb altres adults.

També s'ha parlat que mostra dificultats per a poder produir alguns sons, la mare no n'és bona mostra i caldrà fer un treball en l'aparell bucofonador i s'acorda que se n'encarregarà el centre de reeducació psicopedagògica. A més també es farà un treball més manipulatiu, ja que es considera la base per a la lectoescriptura.

Des del gabinet es diu que és un nen que mostra molta desconeixença en el seu propi cos i és el que s'està treballant (lateralitat, equilibri, espai temporal, joc simbòlic, etc...)

S'acorda que es seguirà fent el treball del seu cos i es farà un treball per millorar el seu aparell bucofonador. Per això, caldrà parlar amb la mare i transmetre-li la informació obtinguda i es proposarà fer un canvi de dia per a poder fer un treball de teràpia psicomotriu individual i en ella s'aprofitarà per a fer pràxies i psicomotricitat.



He de dir que abans de l'inici de les pràctiques pensava  poder assistir a alguna d'aquestes reunions, però veig que amb l'horari en què es reuneixen m'és impossible, de totes maneres veig que se'm transmet tota la informació que necessito i que crec útil per a poder fer el meu treball. Veig que els professionals del centre són molt transparents en aquest aspecte i els agraeixo la seva actitud!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada