dijous, 19 d’abril del 2012

Fase 2. Sessió amb AM

19/04/2012

Avui era la primera sessió que es feia de reeducació psicopedagògica després d'haver parlat amb la tutora i la mestra d'educació especial i els professionals del gabinet psicopedagògic.

1.- Objectius
-Treballar més manipulativament per poder introduir a l'AM en un bon treball de la lectoescriptura (ja que és la responsabilitat que s'agafa des del centre en la reunió).
-Observar com actua l'AM i com es manifesta en la sessió.  

2.- Desenvolupament
-S'ha iniciat la sessió amb una xerrada del terapeuta explicant a l'alumne que havia estat a la seva escola i havia conegut a la seva mestra i alguna cosa, sempre positiva, sobre el que havien estat parlant.
Icono de cubos de Clip Art-Ha fet un treball amb cubs, per cert, era un material desconegut per a mi i m'ha agradat moltíssim. El nen havia de col·locar els cubs tenint en compte el model (cada cara mostra un dibuix diferent). S'ha iniciat el treball en la sèrie 2 i s'ha passat a la 3, perquè la feia molt ràpid. Hem acabat la 3 i ja es mostrava cansat.
-Ha fet un trencaclosques de 25 peces.
-Hem jugat al memory amb poques peces.

3.- Recursos: per a fer la sessió hem utilitzat els cubs, el trencaclosques i el joc del memory.

4.- Avaluació: M'ha semblat molt apropiat poder tenir unes paraules amb els professionals que treballen amb l'AM i així poden anar tots a una i reestructurar el treball, encaminar-lo amb una finalitat més concreta.

La sessió d'avui ha anat molt bé, he après i he gaudit molt ella. He de dir que el terapeuta m'explica cada pas que fa i el perquè el fa; a més de les observacions que va fent amb l'alumne; també he de dir que jo alguna coseta que observo també li ho comento; així com els dubtes que en tinc.

5.- Observacions: Hem pogut observar amb el gran nerviosisme que actua quan treballa, li cauen les peces pel terra molt sovint, i sempre vol fer torres altes, no escolta al professional, ell segueix les seves actuacions, sense respectar algunes orientacions que se li donen.
Fa dues sessions que està molt més confiat, més mogut, contesta més i es mostra més desinhibit.
M'agrada molt la manera en què es tracta a l'alumne, sempre animant-lo, positivament, amb paraules de felicitació, l'AM es mostra content i feliç en la sessió.


2 comentaris:

  1. Hola!!
    Abans de res, comentar-te que tot i que ja havia anat mirant el teu bloc però avui que m'hi he posat més, és impressionant!!! ENHORABONA!!

    Les meves pràctiques.. la veritat és que deixen força a desitjar... però.. aquí estem! intentant treure'ls el màxim partit!

    no obstant... com que el meu projecte també em pot servir des de la meva feina a l'escola, crec que en puc treure profit.

    Tu què tal?? com va??

    ResponElimina
  2. Hola Maria Basart,

    aquest és el teu nom?? no l'havia sentit mai!!
    moltes gràcies pel que em dius.

    La veritat és que n'estic molt contenta del que em va sortint i del meu bloc, en general.
    En les pràctiques m'ho estic passant molt bé i el millor de tot és que em sento com a casa, m'han rebut molt bé, és d'agrair!!

    Quant a l'aprenentatge sempre et queda aquell... "ai" aniré per bon camí? em sortirà el que desitjo?? i el que sí puc dir és que estic APRENENT molt!! i m'ho passo molt bé.

    També he de dir que durant la setmana vaig una mica estresada, escola, pràctiques, família, etc...bé, com moltes de nosaltres, oi?

    Una abraçada i sàpigues que per aquí estaré per si necessites alguna coseta.
    Susanna

    ResponElimina