divendres, 6 d’abril del 2012

Fase 2.- Sessions amb l'alumna CF

Sessions de la CF (reeducació psicopedagògica)


He estat revisant documents i he recollit algunes activitats que s'han fet amb el Diego i la CF darrerament:
-un treball de pintar dibuixos.
-unflar globus.
-fer trencaclosques de paper
-retallar el trencaclosques i muntar-lo.
-fer un treball amb cubs.
-se li han passat les proves diagnòstiques del Reversal, Bender infantil i el test de la família.

Des de l'inici de les meves pràctiques he assistit a les següents sessions:


29/02/2012


-Rebre la nena, preguntar-li com està. Em presenta i li comenta la meva tasca en les sessions.
-Recordar la data.
-Fer sumes i restes tot recordant alguns passos que ha de seguir per a resoldre-les.
-Quan fa alguns números al revés el Diego els els fa a l'esquena.
-Lectura de paraules amb "p".
-Fer el joc del mikado, recordar les normes i les segueix superbé. No fa trampes de cap de les maneres.
-jugar amb la iguana del Diego.



REFLEXIÓ PERSONAL:observo com s'inicia la sessió amb un ritual, la nena segueix les ordres del Diego força bé, també veig que li mostra molta confiança i també per ser el primer dia que està amb mi es mostra més nerviosa, moguda.
Penso que el fet d'escriure el nombre a l'esquena fa que se'ls quedi més memoritzat.
Em sorprèn com juga al mikado respectant totalment les normes de joc!
El treball que fa el Diego amb l'iguana és sorprenent, ja que es tracta d'una nena amb moltes pors i  ha passat de no poder-la ni veure a demanar-la i voler tocar-la, experimentar i jugar amb ella, és cert que amb uns certs nervis. Poc a poc anirà superant aquesta situació.


07/03/2012


-Recordar el dia, el mes i l'any en què ens trobem.
-Quin moment del dia estem.
-Lectura de la lletra "m". Observar com sona, si el seu nom la té, quin nen de la seva classe la té...
-Sempre en Diego va una bona i extensa explicació de les paraules que no entén o bé no sap. Aprofita per fer un treball de lèxic i de família de paraules.
-Parlem de les majúscules i les minúscules. Ho ajuntem amb els noms propis.
-Lectura de frases molt curtes i en Diego no para de fer-li preguntes sobre el que llegeix. Cerquem el significat de les paraules desconegudes i en busquem de semblants.
- Joc del mikado: aprofita per treballar la precisió, el recompta de fitxes, la verbalització del que fa, explicació d'estratègies, etc...


REFLEXIÓ PERSONAL: veig que en la lectura li queda un bon camí per recórrer, m'agrada molt el tracte que té en Diego amb la CF, la tracta educadament, l'anima sempre, l'ajuda, li dóna estratègies, etc... A la CF se la veu molt contenta i satisfeta.


14/03/2012


-Benvinguda.
-Repàs del treball fet amb la Jana sobre la fitxa final que ha fet amb ella. Hem tornat a refer-la i s'ha fet incís en la dreta, la mà amb la que escriu i ella havia de verbalitzar-la: dreta.
-S'ha fet un treball de sumes i restes, on també es treballa la dreta, lloc per on es comença a comptar i cal que es posicioni i pensa per on ha de començar.
-Explicar-li a la CF com ha anat la reunió que ha tingut amb les mestres de l'escola i el Diego i la Jana. L'ha felicitada, animat a seguir així.
-Han jugat al mikado.

REFLEXIONS PERSONALS: M'ha semblat molt interessant acabar d'explicar l'activitat de la Jana amb ell i també molt positiu el reforç que sempre li dóna.
Molt adequat fer el comentari de com ha anat la reunió amb tots els professionals i verbalitzar-li el que en pensen d'ella.


21/03/2012


- S'inicia amb la conversa del què ha fet amb la Jana, què han treballat. El fet d'estar jo allí i haver-la acompanyat en la sessió de psicomotricitat el Diego en pot treure més profit, li podem fer més preguntes, ella s'ha d'explicar millor, etc...
-Fa un trencaclosques de les tres bessones de 16 peces. Li costa seguir les ordres i consells del professional: girar-les totes, separar les que són exteriors de les interiors, per colors i passar a fer les parts de fora i després endinasar-s'hi.
-Explicació del dibuix del trencaclosques: les tres bessones van damunt d'un carro. Aprofita qualsevol paraula per treballar el lèxic, la fonètica, etc...
-Li fa frases inacabades per a què ella les completi.


REFLEXIÓ PERSONAL: el treball del trencaclosques li porta bastanta estona, veig que no és una nena que estigui acostumada a fer aquesta mena de treball. Amb el fet de fer-los ajuda a tenir més rapidesa, ja que estem treballant amb una nena molt lenta.








28/03/2012 (darrera sessió abans de Setmana Santa)



-Rebuda i preguntar com ha anat amb la Jana.
-La CF vol jugar al mikado. Ho fan de manera més ràpida, però segueix amb la mateixa sinceritat.
-Es cansa de jugar amb el mikado i li canvia les normes, reparteix a parts iguals els mikados, li serveix per anar comptant i comparant.
-Passem a llegir la lletra "m", algunes són les mateixes de l'altre dia i d'altres són noves.
-No para quieta, es mostra la confiança amb el Diego, quan ell surt a buscar algun joc ella li va al darrera.
-Jugar al memori: es col·loquen les fitxes ordenadament i es van girant les fitxes dues a dues i després es tornen a girar, però mentre s'aixequen s'inventen una història per poder recordar millor el lloc on es troben!! (una bona estratègia). Per exemple va sortir: Un camp ple de margarides que estaven al costat d'un dofí i d'una casa... Hem vist que hem col·locat masses peces.
El joc ha servit per fer preguntes sobre: comptar quantes n'hi ha?, qui guanya si un en té 7 i l'altre 9? quantes en tinc més jo que tu? quins animals marins han sortit? qui pon ous? i moltes altres més. 

REFLEXIÓ PERSONAL: M'ha agradat la sessió d'avui, he après molt amb el memori i veig que és un joc amb el qual es pot treure molt més suc que no pas el de la memòria. Carai!! què guai!! Ho faré amb els nens de la meva classe. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada