divendres, 6 d’abril del 2012

Fase 2.- Informació sobre l'alumna CF

Mirant l'anamnesi de la CF puc dir que arriba al Centre el 10/01/11 amb 5 anys i que la deriva una amiga que és mestra. Cursa P-5 en una escola pública de Reus. Va anar al CDIAP.

El motiu de la demanda és que la mestra diu que no sap llegir, és molt lenta i mostra moltes pors (sortir al pati, ascensor, a equivocar-se...), es dispersa. Dibuixa bé, és animada i xerra molt.
Els seus pares es porten 13 anys i venen d'un altre matrimoni cadascún.


Per altra banda, en Diego m'ha deixat veure tota la informació que existeix de l'alumna CF i he passat unes horetes amb el seu historial; fet un recull del que em sembla interessant i important i aquí us en comento la informació:
1.- HIPÒTESI  DIAGNÒSTICA: 
Dificultats de relació  amb els iguals.Dispersa.
Por a la novetat (inseguretat). Infantil. Dependència de l'adult.

2.- PROPOSTA D’ INTERVENCIÓ:

TIPUS D’INTERVENCIÓ: a) Individual i familiar (Diego)
 b) Psicomotricidad (Jana)

OBJECTIUS A ACONSEGUIR:
            1. Psicomotricidad: - Superar les pors.
                                               - Millorar les relacions amb els iguals.
                                               - Millorar la respiració i relaxació.
                                               - Adquirir domini corporal dinàmic i estátic.
                                               - Desenvolupar l' esquema corporal.
                                               - Millorar l' orientación espacial.

 PROGRAMA D’INTERVENCIÓ:
            1. Elements neuromotors de base: to io autocontrol.
            2. Motricitat gruixuda.
            3. Motricitat fina.
            4. Esquema corporal.
            5. Estructura de l'espai i el temps.

3.- TEST:
 em manca concretar quins se li han passat.


4.- VALORACIÓ PSICOMOTRIU I PEDAGÒGICA

4.1. EVOLUCIÓ DEL PROCÉS:
            15-04-2011: Inicia les sessions de psicomotricitat 01-03-2011. L'alumne comparteix la sessió amb la Jana.  S'ha treballat:
1.      LA RELACIÓ AMB EL COS: MOVIMENT, TO, POSTURA I GEST.
El to de CF es hipotònic. Presenta dificultats de lateralidad en les due extremitats i en l'equilibri. Els seus moviments són rápidss, descontrolats i sense destresa.  En algunes ocasions li  costa relaxar-se.
2.      LA RELACIÓN AMB ELS OBJECTES: QUINS ESCULL I COM ELS UTILITZA :
CF escull objectes tous per desenvolupar la relació amb el joc. Li crida l'atenció la pelota bobath ( de mides molt grans), pels exercicis d' equilibri, desequilibri, on al principi presenta dificultats per la por. Li agraden els animals de peluix amb qui fa un bon joc simbòlic.
3.      LA RELACIÓN AMB L'ESPAI: OCUPACIÓN.
CF utilitza tot l'espai de la sala, pero en concret al costat del mirall. És on crea els jocs i les activitats per poder-se observar contínuament.
4.      LA RELACIÓ AMB EL TEMPS.
Té petites dificultats per ajustar-se al temps,s'adapta ràpidament a les sessions i a les seves normes.
5.      LA RELACIÓ AMB ELS ALTRES:
5.1.  AMB EL COMPANY I TERAPEUTA
En les primeres sessions va tenir dificultats en adaptar-se a la relació amb la psicomotricista, era mutuu.

6.    PORS, SEGURETAT; AUTONOMIA:
CF és bastant autònoma, pero presenta dificultats d'inseguretat i por en alguns exercicis d'equilibri, desequilibri i en la presentació del joc simbólic.

7.      ENTREVISTES AMB ELS PARES I ESCOLA:
El dia 13.04.11  entrevista amb els  pares per explicar-los les funcions de la sessió de psicomotricitat i els objectius amb la CF.

JULIOL-2011: Al llarg dels mesos d' Abril, Maig, Juny i Juliol han sorp`rès els canvis de la CF, són més controlats. Ha millorat en equilibri,però encara presenta dificultats en algunes activitats. Els exercicis de relaxació han ajudat a gaudir de moments de tranquil·litat i entendre que relaxar-se és important pel seu benestar. Li agraden els objectes d'escuma, els peluixs, les teles, les disfresses i la pilota bobath i lajuda a disminuir les pors. Ocupa tota la sala. Juga amb el mirall i es mira sovint. S' adaptat molt bé.  És carinyosa i comenta moltes coses. Actualment és més autònoma. Li preocupava la natació perquè tenia por a l' aigua però amb diversos jocs simbòlics ha arribat a dir: que ja no té por a l'aigua i m'agrada molt la piscina. 
Dia 13.07.2011 reunió amb els pares. Diuen que la veuen més segura, més madura, es relaciona més i no té tantes pors. Dibuixa persones amb les mans obertes, un canvi important! Estan molt contents. 

RESUM 11-12-2011
La CF ha començat aquest curs més tard, perquè hi van haver problemes familiars. En la 1a sessió s'han vist canvis molt greus, ha tornat en les mateixes condicions que quan va començar. Dificultats d'equilibri, rigidesa, lateralitat confosa, pors i inseguretats. Tot el que s'havia avançat s'ha perdut. Li agrada molt jugar amb la pilota bobath, però ara ni se la mira!!S'oposa a fer activitats i plora perquè mostra pors. Ha perdut tota la seguretat que havia guanyat en sessions anteriors.
En el món simbòlic es mostra distracció, manca d'atenció i concentració. Se'n va d'un exercici a l'altra sense sentit i no és capaç de retenir una activitat. Abans compartia la sessió amb la Jana i ara sembla que la CF no estigui a les sessions ja que quan se li encomana una tasca aquesta se'n va a la Jana i li diu a l'orella que la faci ella!! Està superbloquejada per les seves pors i inseguretat en l'aspecte maduratiu i ens preocupa molt. Diego comenta que ha observat aquests dos aspectes i s'han coordinat amb la Jana per posar-se d'acord i millorar les dificultats de la CF. A partir del proper trimestre iniciarà les sessions de reeducació psicomotriu amb una altra companya; la MC.


                                                CURS-2012

OBJECTIUS  ESPECÍFICS:
-          Superar les pors
-          Millorar l'autoestima i seguretat
-          Millorar les relacions amb els iguals.
-          Aprendre a expressar els seus sentiments
-          Potenciar l' atenció i concentració
-          Adquirir domini corporal dinàmic, estàtic
-          Treballar la maduresa
-          Millorar el seu esquema corporal

PROGRAMA D' INTERVENCIÓ:
1.       Elements neuromotors de base: to, autocontrol
2.       Juegos pre simbólics.
3.       Jocs simbòlics.
4.       Percepció
5.       Motricitat gruixuda
6.       Motricitat fina
7.       Esquema corporal

Com que la CF fa la sessió de psicomotricitat amb la MC escric dues ratlles sobre la seva anamnesi:



La MC és una nena de 9 anys que té dos germans; cursa 3r de primària i assisteix al centre perquè els pares en fan la demanada derivats per la mestra, perquè veuen que mostra problemes d'aprenentatge, es mostra molt infantil i té pors, enveja de la germana que té un any més, amb l'altra més gran no.
A vegades a les sessions assisteix també la seva germana, LC. Els pares de les nenes són grans, el pare molt més que la mare i manifesten problemes d'addicció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada