divendres, 6 d’abril del 2012

Fase 2.- Sessions amb l'alumne AM (reeducació psicopedagògica)

Amb l'AM inicio el meu treball entrant en les seves sessions el 15/03/2012, però m'interesso sobre el que s'ha fet des del seu inici en el centre i com està recollit en uns fulls de REGISTRES DITRIBUCIÓ D'ACTIVITATS en faig una ullada i us anoto el que crec important:
15/02/2012



És la primera sessió i passen una estona fent preguntes i amb poques respostes.
Se li fa fer el dibuix de la seva classe i el nen explica poca cosa.


REFLEXIÓ PERSONAL:El que en penso és que ens trobem amb un nen, que de moment es mostra tímid i vergonyós, se sent en un lloc desconegut i amb un adult que encara ha de conèixer.










23/02/2012


-Se li demana que faci un dibuix. L'AM tria una excursió que ha fet a Tenerife. Li costa moltíssim explicar que és cada cosa que fa en el dibuix i fins i tot el centre del dibuix no té explicació alguna, arriba a verbalitzar que no se'n recorda del que ha dibuixat. Quan és el moment de pintar dubta molt en quins materials utilitzarà (retoladors, colors de fusta, colors pastel, etc...) De seguida està cansat i no vol pintar més.
-Es passa a fer escriptura per poder copsar com és aquesta; a l'igual que es fa amb els nombres: sap fins el 12 i potser més.
-Fa construccions i es concentra molt. Fa un pont i un cotxe i es relaxa. Aquesta li ha sortit molt bé. Mentre va fent va parlanat i barreja molt el català amb el castellà


Escanejaré el dibuix i l'insertaré seguidament, per a què el pogueu observar:


Perdoneu, però m'ha sortit girat.




REFLEXIÓ PERSONAL:És un nen que amb qui s'haurà de treballar  l'organització mental, el diàleg amb coherència per a poder expressar-se millor verbalment i poder explicar el que sent i el que dibuixa.


01/03/2012


Aquest dia no es troba prou bé.
-Hi ha una estona de conversa de com ha anat la setmana i està.
-Se li fa fer un trencaclosques de 16 peces i el fa prou bé, encara que no domina el fer-ho organitzadament (primer  les peces de fora i després les interiors).
-Se li passa la prova Bender.



REFLEXIÓ PERSONAL: M'interessarà saber els resultats de la prova i saber com es passa, sé que tutor em donarà les dades pertinents. Per altra banda, veig que té prou capacitat per a poder fer el trencaclosques. N'haurà fet mai a casa?


08/03/2012


-S'inicia la sessió amb una conversa, avui portava la cara esgarrapada i no ha sabut explicar perquè li ha passat, ni qui li ha fet...
-Es passa a fer una altra vegada un altra trencaclosques: molt bé i ràpid.
-Es fa una fitxa de lògica i una altra d'escriptura.


REFLEXIÓ PERSONAL: Veig que en un inici s'ha d'anar tantejant i fent proves, exercicis de diverses maneres per a poder obtenir algunes dades d'interès.







15/03/2012


Aquest és el primer dia en el que hi assisteixo jo per poder APRENDRE'N del treball de psicopedagoga.
-Aquesta vegada iniciem la sessió presentant-me i explicant quina serà la meva feina i si ell està d'acord de tenir-me per allí, riu i es mostra content i alhora una mica tímid, com ho ha estat fins ara.
-Passem a fer conversa de la setmana, de la família.
-El tutor passa a donar-li un trencaclosques de 50 peces!! a l'inici i desordenadament va fent el trencaclosques: busca les peces que tenen semblances i les intenta anar enganxant, no totes són correctes. No demana ajuda i va fent, a l'inici comença molt accelerat i després es relaxa una mica i al final acaba una mica cansat, doncs es pressiona massa. Acabem ajudant-lo i finalitzant el puzzle.
-Passa  fer fitxes de recorreguts i ha de fer traç passant per l'interior, així observem com pressiona el llapis i la seva precisió amb aquest.
-Se li passa la prova de figures idèntiques I, consta de 60 exercicis i el tutor decideix fer-ho en tres dies, per a què no es cansi. Primerament se li explica com funciona i se l'ajuda en tres ocasions a partir de la quarta ja la fa sol.


REFLEXIÓ PERSONAL: Veig que és un nen que es mostra neguitós, dóna cops de peu per sota la taula, senyal de neguit, ha estat valent fent el trencaclosques, s'hi ah enfrontat i en la prova a l'inici ha anat preguntant, però després ha seguit tot sol.



22/03/2012


Avui l'AM entra enfadat a la sessió i intentem treure-li el perquè, però no verbalitza el que li ha passa, pensem que ha estat alguna cosa que li ha passat amb la mare, però no ens ho vol dir.
-Passem a seguir amb la prova de figures idèntiques II. Com ja sap com funciona es posa a treballar tot sol.
-Avui juga a muntar peces amb el Lego, és ràpid, molt nerviós. Se li desmunta molt sovint i torna a muntar-ho; té mania a fer torres altes, però no ho aconsegueix perquè se li desmunten i li cauen totes les peces pel terra, les arreplega i segueix.
-Passa a fer grafies per poder observar com és i veiem que la grafia es prou bona.
Quan fa el treball amb el paper i el llapis li segueix caient el material pel terra.


REFLEXIÓ PERSONAL: Veig que és un nen amb poca destresa manual, poca psicomotricitat fina i poc domini les les seves mans i les seves accions. Seguirem observant què és el que li manca. Per altra banda, observa que el seu llenguatge és molt limitat i les construccions de les frases no són adequades.




29/03/2012 (darrera sessió abans de Setmana Santa).


-Iniciem la sessió tornant a preguntant-li perquè estava enfadat el dia passat i no ens ho explica.
-Passa a fer traços dins de recorreguts, el seu traç és una mica insegur; de totes maneres intenta no sortir del camí. Va girant el paper.
-Mentre treballa el tutor va xerrant amb mi per veure com actua ell, si demana ajuda, si para de treballar, si ho fa més ràpid, si crida l'atenció...
-passem a fer la darrera part de les proves de figures indèntiques III. Ja les fa tot sol. Ara caldrà fer-ne la correccció.
-Avui serà el primer dia que el fem llegir. Les vocals les sap molt bé i quan passem a les síl·labes pa/pe/pi/po/pu ja hi trobem entrebancs. Seguirem mirant què en sap i com ho fem per anar avançant.
-Se li demana que faci números i el traç d'aquests no és del tot correcte (els comença a  fer per baix) els fa fins el 12.
-Juga a construccions on s'ha de muntar amb una eina, la clau anglesa i per utilitzar-la té alguns problemes, no en té domini, s'ajuda més de al mà esquerra.
Mentre va fent les construccions no verbalitza res.


REFLEXIÓ PERSONAL: Veig que l'AM serà un nen amb qui anirem fent avenços i van sortint mancances ( a nivell personal, i d'aprenentatges).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada