dijous, 26 d’abril del 2012

Fase 2.- Sessió amb la CF i la MC

25/04/2012


1.- Identificació de la sessió: ens troben en una altra sessió de reeducació psicomotriu amb la CF i la MC, la terapeuta i jo.

2.- Objectius: en aquesta sessió la psicomotricista té previst treballar:
-la direccionalitat.
-l'atenció i coordinació.
-expressió oral.
-la creativitat.

3.- Desenvolupament: s'inicia la sessió saludant-nos, explicant com ha anat la setmaneta i recordant les normes.
-Fem el joc de la roda de colors: cadascú escull una tela de color diferent (verd, blau, vermell i groc). Caldrà girar cap a la dreta en cercle quan la terapeuta anomena 1 i cap a l'esquerra quan diu 2. A més cal prestar atenció perquè al sentir el nom del color que portem a sobre (com una capa) hem d'acotxar-nos i mantenir-nos així fins que tornem a escoltar el nostre color. 
Ens ho passem pipa i veiem com les nenes presten atenció i segueixen les ordres donades. 

-Avui toca fer titelles, hem passat Sant Jordi i s'escau l'activitat, a més a l'escola han anat fent representacions i els pot servir de guia. Se'ls deixa un titeller amb diferents titelles. Les nenes han d'escollir la titella o titelles que desitgin i inventar-se una història. Els costa moltíssim i al final hem de ser la Jana i jo que els fem la nostra inventiva.


Després passen a fer-ho elles i els segueix costant, encara que la MC sembla molt decidida dient que ella en sap i ella vol ser...i ella....després a l'hora de la veritat és la CF qui encara té més iniciativa. Al final acaben fent una mini-representació i se'ls esgota el temps de la sessió. Ara mateix anirien seguint, ja han trencat el gel i han començat a posar-se d'acord.
-Expliquen com s'han sentit i com ha anat a l'inici, que han notat al final i què hi poden millorar.
-Ens abracem i ens acomiadem.

4.- Els recursos: en aquesta sessió hem necessitat:
-teles de colors.
-titeller.
-titelles.

5.- Avaluació: hem pogut copsar com presten atenció a les ordres, com es desenvolupen amb la direccionalitat i respecten les normes.
En l'estona de titelles hem tret molt de suc en quant a les actituds que han manifestat les dues nenes: una que es mostra més "mandona", però a l'hora de la veritat la que és més vergonyosa, tenint el titeller davant és més desinhibida, com s'ho han fet per a poder buscar un petit diàleg per a les seves titelles i la relació que han mantingut entre elles.

6.- Observacions: m'ha agradat molt fer el treball de les titelles, doncs, he pogut copsar actituds  que la Jana m'explica de les alumnes.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada