diumenge, 29 d’abril del 2012

VALORACIÓ de la FASE 2

Una vegada feta la revisió de la Fase 1 em disposo a fer la valoració de la Fase2. Els objectius que m'havia marcat són els següents:

Ø      Conèixer i saber què s’ha fet fins ara amb els alumnes amb qui he de treballar.
Una vegada vaig escollir els alumnes amb qui havia de treballar em vaig disposar a llegir els les seves anamnesis, vaig poder accedir a la informació sense cap problema.
També tinc l'oportunitat de poder parlar amb els pares, mares, cangurs dels nens que els porten al centre, ells saben quin és la meva funció i podem compartir algunes paraules mentre esperem a entrar a la sessió.

Ø      Observar i intervenir en les sessions que assisteixen els alumnes en el centre.
Les intervencions en les sessions que assisteixo són diferents en les de reeducació psicomotriu, on actuo amb més intervenció, més moviment, mentre que en les de reeducació psicopedgògica la intervenció és més de paraules, opinions, consultes, dubtes, ajudes, etc. 
En aquest objectiu tenia proposat fer passació de diferents proves diagnòstiques. La veritat és que hem estat passant diverses proves d'aquest tipus i m'han servit per conèixer com funcionen i els resultats obtinguts. El que també sé és que sóc poc coneixedora de diferents tipus de proves, però el terapeuta m'orientarà en aquest sentit,  i em donarà  idees de diferents proves per a poder passar als alumnes i que em pugin ajudar en el meu treball diari, a més de poder ajudar a les mestres d'educació infantil a conèixer més als alumnes amb qui estan treballant i les mancances o possibilitats que aquests presenten.
Ø      Conèixer la dinàmica de relació que mantenen els professionals del centre amb els familiars (diàleg, entrevistes, reunions...)
He pogut conèixer com es coordinen entre els professionals del centre, dediquen una estona setmanal a coordinar-se els professionals que agafen els mateixos alumnes i fan traspàs d'informació, comenten els avenços, el que veuen que han de millorar, el que encara és necessari treballar; per altra banda, també sé com es fan les entrevistes amb els pares . Sempre des del centre m'han passat la informació i els acords als quals han arribat en la reunió.
També he pogut assistir a una entrevista amb pares per fer teràpia sistèmica.

Ø      Saber quina relació mantenen l’escola i el centre i quines pautes d’intervenció utilitzen.
Tenia previst poder assistir a la reunió entre mestres de l'escola ordinària i els professionals del centre. Al final he vist que no era factible, doncs les reunions les han fetes en horari escolars. 
El que sí puc dir és que ha semblat que jo hagués estat en la reunió, ja que després m'han traspassat tota la informació i m'han explicat els acords als quals han arribat i després he pogut copsar que realment es segueix treballant en la línia que han decidit en la reunió. 


Ø      Observar la relació que manté la psicomotricitat amb els aprenentatges escolars.
Aquesta és el meu principal objectiu de les meves pràctiques, així doncs és el que intento copsar des de la meva assistència al gabinet, sempre vaig fent preguntes a la psicomotricista i després segueixo interrogant al terapeuta de reeducació psicopedagògica. A més, amb la meva base teòrica que he pogut tenir des de l'inici a la UOC fins a hores d'ara i les observacions directes que faig fent en les sessions em sembla que podré veure quina és la relació que es manté entre una bona pràctica psicomotriu i els aprenentatges escolars.
Fins a aquests moments he pogut veure com en les sessions de psicomotricitat és treballen conceptes com la dreta-esquerra, dalt-baix. davant-darrera, coneixement del propi cos, de l'espai, la relació amb les objectes, amb els altres...tots aquests treballa ajuden després en una bona escriptura, una bona lectura i la seva direccionalitat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada