diumenge, 15 d’abril del 2012

Sessió amb l'alumne AM (reeducació psicopedagògica)

12/04/2012


1.- Identificació de la sessió: La sessió es duu a terme en una saleta pintada de color blau fluix que dóna una sensació de pau i tranquil·litat.
La sessió té una durada de 3/4 h. 
Com és la mare que acompanya a l'alumne sempre hi ha unes primeres paraules amb ella i el psicopedagog,igual que al final de la sessió.

2.- Els objectius: al tractar-se d'un nen que fa poc que assisteix fa poc al centre es creu que el primer que s'ha de fer és conèixer-lo, així doncs, els objectius de la sessió són:
- saber què sap l'AM a nivell cognitiu.
- veure com està a nivell emocional.
observar com respon, com es comporta en la sessió.

3.- Desenvolupament: al tractar-se d'una sessió que fem després d'uns dies de vacances, la Setmana Santa, el terapeuta la inicia preguntant com ha anat? què ha fet aquests dies? on ha anat? amb qui? com era la seva mona?, etc...el nen ha anat responent, però amb poc vocabulari i amb frases molt curtes i desorganitzades.
-Fem lectura per saber més o menys què sap, quines lletres coneix, si llegeix síl·labes, paraules i/o frases.
-Passem a fer escriptura: còpia de paraules i veiem que no fa un traç correcte de les lletres, i observem que copia, però no sap el que escriu.
- Avui pinta un dibuix, escull retoladors gruixuts i hi dedica força temps, no es cansa i l'acaba completament.

-Acabem la sessió passant-li unes proves diagnòstiques de preescolar de TEA edicions, no tenim temps d'acabar-les i les deixem per al proper dia. El nen respon bé, segueix interessat en la tasca i veiem que no es cansa...

He de dir que el psicopedagog m'ha deixat passar les proves a mi, me les ha explicades i les hi he passat jo, gràcies!!


Al finalitzar la sessió es comunica com ha anat la sessió a la mare.

4.- Els recursos: he de dir que a cada sessió que assisteixo el terapeuta compta amb la carpeta de l'alumne i en ella hi té el necessari per a treballar. En aquesta ocasió ha tret el llibre de lectura de "la drecera de paraules", un quadern d'escriptura i un llibret amb dibuixos per pintar; a més de les proves preparades per a passar-li. A més compta amb un gran estoig amb colors, retoladors, ceres...

5.-Avaluació: Crec que aquesta sessió està molt indicada per a poder aconseguir el que pretenia el psicopedagog, ja he dit que intentem saber fins a on arriba l'AM.

6.- Observacions: M' agrada poder treballar amb el psicopedagog i amb l'AM, perquè es tracta d'un cas que fa poc que va al centre i sembla que en pugui fer un descobriment més proper i vagi seguint els primers i importants passos que es fan des d'un gabinet de reeducació psicopedagògica.
També he de dir que em sento molt integrada en el centre i veig que n'estic aprenent, què és el meu objectiu.
A més, afegir el gran detall que ha tingut el terapeuta en deixar-me participar, i en aquest cas passant-li la prova a l'alumne.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada