divendres, 6 d’abril del 2012

Fase2.- Sessions amb l'alumne AM i LL (reeducació psicomotriu)


Vaig iniciar el treball en les sessions de reeducació psicomotriu amb l'alumne AM junt amb la LL el 20 de març de 2012 i a continuació us en faig una exposició del que hem estat treballant:


Les sessions de psicomotricitat la comparteixen els dos alumnes i tenen aquesta estructura. Així en cada sessió que exposi posteriorment puc prescindir de les parts que sempre es repeteixen:


-Inici, rebuda,benvinguda
-Treure's les sabates i posar-se els mitjons
-Recordar les normes per a treballar en la sala: parlar fluix, sense cridar, respectar el material, els companys, seguir les normes exposades per la psicomotricista, recollir el material.


He de dir que des del primer dia sóc una més en la sessió i em trobo com a casa, participo, observo, pregunto, m'interesso i el millor de tot: APRENC!!


20/03/2012


-Iniciem la sessió amb la meva presentació i ells també se'm presenten. 
-Fem un treball de dreta/esquerra. Els posem un gomet a la mà dreta i han de seguir les ordres donades: aixequeu la mà dreta, l'esquerra, toqueu la dreta del company, aixequeu el peu dret, doblegueu l'esquerra, etc...
-Fer el joc de les estàtues: per poder treballar l'equilibri i l'atenció. Han de moure's lliurement per l'espai i a l' escoltar un senyal han de quedar-se immòbils.
-Seguir treballant l'equilibri amb un bloc d'escuma gran on han de buscar la situació on estan en equilibri total.
-Els demana que juguin lliurement amb el material i munten un castell; aprofita per donar rols: princesa, rei, cavaller i drac. La situació és bona per treballar la construcció, la destrucció, el muntar i desmuntar, el diàleg, la lluita, el respecte.
-Fer una dibuix del que han viscut.
-Relaxació.


REFLEXIONS PERSONALS: és la primera sessió que assisteixo amb els alumnes i crec que hem connectat, ens ho hem passat molt bé i seguirem passant-nos-ho molt bé. He pogut copsar la dificultat que mostren amb la seva dreta/esquerra i més amb la del company. Caldrà fer un treball més exhaustiu. També he vist el poc vocabulari amb que compta l'AM.


27/03/2012


-Amb l'ajuda de la pandereta treballem el ritme, equilibri  i l'atenció; al so de l'instrument ham de moure'ns per la sala lliurement i en el moment en què desapareix el so hem de quedar-nos quiets. Tots passem a ser els portadors de l'activitat: protagonisme.
-Es demana que muntin amb els materials de blogs d'escuma un taller mecànic i se li encarrega a l'AM que en sigui el mecànic i la resta anem en cotxe i anem tenint accidents. En el moment que el cotxe necessita ser portat al taller truquem al mecànic i ens el ve a buscar. En aquesta activitat treballem la conversa, el gatei, la coordinació de les mans i el domini de la direcció. 
-Passem a fer un dibuix de la sessió.
-Relaxació amb robes fines.




REFLEXIÓ PERSONAL: He pogut veure que el vocabulari és molt pobre, repeteix les mateixes frases, es mostra molt neguitós, mogut, no para d'anar d'un lloc a l'altre. La relació amb els dos nens és molt correcta, es respecten, interactuen junts i es diverteixen.
El seu dibuix és molt infantil, petit, incomplert. El seu propi dibuix és com un cuc, li manca una coneixença del seu propi cos, quan dibuixa el camió s'oblida de fer-li les rodes, un element principal! El cotxe que hi ah dins el camió mostra moltes semblances al seu propi cos. Anirem seguint el dibuix i la seva evolució. Us deixo el dibuix de l'AM:


segueixo enviant els dibuixos girats, ho sento!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada