dijous, 5 d’abril del 2012

Fase 2.- Informació sobre l'alumne AM

Una vegada decideixo fer el seguiment de l'AM en faig la lectura de la seva anamnesi:
És un nen que cursa P-5 en una escola d'un poble proper a Reus i la mestra demana als pares que assiteixin a un centre per poder-lo ajudar en els seus aprenentatges. Els pares hi assiteixen, però no els preocupa res del seu fill, és a dir que no en són massa conscients i no veuen que el seu fill mostri dificultats; però el cert és que hi assisteix i algun problema d'aprenentatge es comença a entreveure...


També he pogut tenir en les meves mans el document que han deixat en el centre des del CDIAP del Baix Camp on exposa informació sobre:


_ adaptació: no li ha costat massa adaptar-se. Es mostra content i actiu.
_àrea corporal-motriu: mostra una inquietud execessiva. La coordinació general és immadura, la seva psicomotricitat fina mostra dificultats. La mida dels seus dibuixos és petita.
_àrea cognitiva: mostra dificultats de concentració i atenció; mostra més capacitat per les activitats mecàniques que les de raonament. 
_àrea comucativa i de llenguatge: la seva comprensió i expressió no és al nivell adequat que li correspon per l'edat. Li costa construir frases amb elements d'unió, articles i preposicions, acabar de construir frases. El seu lèxic cal enriquir-lo. Li manca qualitat de discurs.
_àrea socio-afectiva:és un nen alegre i obert. Mostra dificultats per regular les seves emocions, sobretot en presència de la mare que l'ha de parar i contenir: Tendeix a ser dominat i insistent
_recomanacions: cal que continuï rebent suport per ajudar-lo en el seu desenvolupament global, sobretot en l'àrea del llenguatge, en l'àrea cognitiva i de raonament que afecta en l'adquisició dels aprenentatges.


Com que l'AM assisteix a les sessions de psicomotricitat amb la LL, també en faig la lectura de la seva anamnesi:
És una nena de 8 anys que cursa 2n de primària en d'una concertada de Reus i els pares en fan la demanda al centre per poder-la ajudar a superar diversos problemes que presenta sobre la seva immaduresa, manca de concentració en les tasques escolars, té problemes amb el menjar, és obesa.

Seguidament la meva tasca va ser buscar la informació del que s'havia fet fins el moment amb l'AM. (explicada en una altra entrada: sessions amb l'AM).





3 comentaris:

  1. La informació aportada en el blog és molt clara, ben estructurada i complerta. Transmet la intensitat i la il·lusió que li estàs dedicant al seguiment de les pràctiques. La bibliografia és molt adient i els enllaços adequats al tema de treball. No he pogut accedir però a la "Tesis sobre consciència fonològica". Si pots ho revises i en cas de què no pugui accedir potser pots aportar molt breument en quins aspectes t'ha ajudat a desenvolupar el pràcticum.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
    2. Hola,
      he esborrat el missatge anterior perquè hi havia errades ortogràfiques i no m'agrada.
      Et deia, M.Àngels que moltíssimes gràcies per les paraules que m'escrius, m'encoratgen a seguir en la mateixa línia i us puc dir que m'ho estic passant molt bé fent les pràctiques i espero aprendre'n molt.
      Referent a l'enllaç que no podies obrir ja està solucionat, hi havia una petita errada.
      Gràcies per tot i seguim en contacte.
      Una abraçada ben forta.
      Susanna

      Elimina